Direksiyon Sınavında En Çok Yapılan Hatalar

Daha önce araba kullanmayan kişilerin ilk direksiyon dersleri oldukça heyecanlı ve tedirgin geçebilir. Bu heyecan ve tedirginlik halinin birkaç katı fazlasını direksiyon sınavı gününde yaşamanız anormal bir durum değildir. Ehliyet almaya az bir mesafe varken direksiyon sınavından kalacak olmanın kaygısı her şeyi birbirine karıştırmanıza neden olabilir. Bu nedenle, ilk olarak nefes egzersizlerine odaklanmanız ve rahatlamanız gerekiyor.

Heyecan faktörünü asla atlamamanız gerekiyor. Çünkü birçok kişi aşırı heyecandan dolayı vücuduna hakim olamıyor. Vücutta meydana gelen kasılmalar nedeniyle hem direksiyon hem de pedallara olan hakimiyet azalabiliyor. Bu hatırlatmadan sonra direksiyon sınavı hakkında biraz bilgi verelim. Sınav, ortalama 35 dakika kadar sürebilir. Bunun ilk beş dakikasını araç tanıma ile ilgili sorular oluşturuyor. Ancak bazı hocalar tarafından bu kısmın atlandığını söyleyebiliriz.

Direksiyon Sınavında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Nelerdir?

Direksiyon sınavında dikkat edilecek en önemli hususları not edeceğiz. Not edeceğimiz hususlara önem verilmesi halinde direksiyon sınavını kazanma ihtimalinizi artırabilirsiniz. Kendinize güvenin, sakin olun ve başarıya odaklanın.

  1. Her şey ilk izlenim üzerine kuruludur. Başka insanlarla tanışma sırasındaki ilk izlenimin öneminin direksiyon sınavı için de geçerli olduğunu ifade edebiliriz. Öncelikle, sınav hocalarına sınava ve araç sürmeye hakim olduğunuzu işin başında hissettirmelisiniz. Bunun için de araca biner binmez, heyecanın verdiği etkiyle ne yapacağınızı bilmiyor hissi yaratma malısınız. Artık kokpitte siniz ve kontrolün sizde olduğunu aklınızdan çıkarmamalısınız.
  2. Heyecanlanan kişiler komutla hareket etme eğilimindedir. Araca biner binmez, far görmüş tavşan gibi kalabilirler. Bu eksi bir puandır. Yapmanız gereken, emniyet kemerini takmak, camları kontrol etmek. Ardından koltuğunuzu kendinize göre ayarlamak ve son olarak dikiz aynalarını kontrol etmektir. Bunları yaparken heyecanınız da yatışacak ve sınav baskısını biraz hafifletmiş olacaksınız.
  3. Direksiyon sınavında dikkat edilecek diğer bir husus ise, aracın vitesidir. Eğer boşta ise, aracı çalıştırabilirsiniz. Ancak viteste ise, boşa aldıktan sonra çalıştırma işlemine geçebilirsiniz. Kalkış yapmanda önce yapılan en önemli hata ise, sinyal vermemektir. Bazıları ise, sinyal verme işlemini yapabilir; ama aynasından yolu kontrol etmeden sürmeye başlar. Yapmanız gereken şey, sinyal verdikten sonra yola da dikkat ettiğinizi hocalara hissettirmektir.
  4. Diğer önemli bir husus ise, direksiyonla ilgilidir. Mutlaka direksiyonun iki elle tutulması lazımdır. Bu kural dönüşlerde esnetilebilir. Çünkü iki elle kavranan bir direksiyonu döndürmek zordur. Bir elle döndürürken diğer el, destekleyici olmalıdır.
  5. Şimdi gelelim en çok hatanın ve belki de heyecanın yapıldığı noktaya; kavrama… Sınav hocaları kavrama olayına oldukça önem verirler. Bu nedenle, direksiyon sınavında dikkat etmeniz gereken hassas süreçlerden biri, kavramadır. Elbette ki araç kullanma tecrübesi az olan bir kişi için aracı yokuşta kaydırmadan kaldırabilmek kolay bir şey değildir. Burada yapılan en önemli hata, el freniyle kalkış yapmaya çalışmaktır. Öncelikle, el frenini unutun. Sadece debriyaj ve frene basın. Vites birde kalsın. Aracı çalıştırın… Her aracın kavrama noktası vardır. Bu genel olarak, yarım debriyaj hattıdır. Debriyaj yarıya getirdiğinizde aracın titremeye başladığını hissedebilirsiniz. Bu aşamadan sonra freni bırakıp gaz verin ve kalkışı başarıyla devam ettirin.
  6. Direksiyon sınavının yapıldığı alanda birden fazla sınav olan kişi olabilir. Bu kişilerin de tecrübesiz olduğunu asla unutmayın. Bu nedenle, takip mesafesine her zaman dikkat edin. Kimseyi sollamaya çalışmamalısınız ve gerekmedikçe şeridinizden çıkmamalısınız. Bir başka kişinin sınava tabi tutulduğu araçla mesafenizi korumadığınız da öndeki aracın istop etmesiyle, siz de panik olabilir ve aracı istop ettirebilirsiniz.
  7. Işıklara önem vermelisiniz ve U dönüşlerinde veya kavşaklara girdiğinizde yolun boş olup, olmadığına dikkat etmelisiniz. U dönüşlerinde yapılan en önemli hata, gazı kesmemek ve vitesi düşürmeden dönüş yapmaktır. Bu durum, sınav hocaların sarsılmasına neden olabilir. Böyle bir şey, puan kaybettirir.
  8. Trafikte seyrederken vites değiştirmeme gibi bir yanlışa düşülebilir. Motordan gelen sese rağmen vitesi değiştirmeyi unutan ve yanındaki hocasının ikazından sonra bunu yapanların puanı kesilebilir. Bu nedenle, trafikte ilerlerken birden ikiye, ve son olarak üçe kadar çıkılabilir. Ancak vitesi büyüttükten sonra küçültmeme gibi bir hataya düşülüyor. Kırmızı ışıkta durduktan sonra mutlaka vitesin bire düşürülmesi lazımdır. Düşürülmeden hareket edildiği için araç istop ediyor ve puan kesilebiliyor.
  9. Direksiyon sınavında yaptığınız hatalar söylenmez. Ancak sınav esnasında nerede hata yaptığınızı anladığınız noktalar vardır. Mesela, kırmızı ışıkta durduktan sonra birici vitesle kalkılmadığı için aracın istop etmesi, size de malum olucu bir hatadır. Böyle bir durumda, heyecana kapılmadan olayı toparlamanız gerekiyor. Yaptığınız hataya odaklanmanız, daha fazla hataya neden olabilir.

Son olarak şunu ifade edelim. Direksiyon ehliyet sınav soruları gibi ders çalışarak değil çok sayıda pratik yaparak hazırlanılmalı Direksiyon sınavına girmeden önce birden fazla dersle tecrübe kazanılabilir. Ancak bu tecrübe, sınav günündeki heyecandan dolayı su üzerindeki köpük mahiyetinde olabilir. Dolayısıyla, heyecanınızı yenmeniz için nefes egzersizi konusunu önemseyin. Bir de, hocalarla biraz sohbet edip, sınav stresini ve heyecanını azaltın. Böylece, daha rahat bir sınav geçirebilirsiniz.

Summary
Direksiyon Sınavında En Çok Yapılan Hatalar
Article Name
Direksiyon Sınavında En Çok Yapılan Hatalar
Description
Direksiyon sınavı ,Ehliyet SINAV SORULARI
Author
Publisher Name
444FORUM
Publisher Logo

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.